Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.

Doctoral thesis

Podpora reflexe praxe v učitelském vzdělávání

Support of reflection on teaching practice in teacher education
Abstract:
Dizertační práce se zabývá podporou reflexe praxe v učitelském vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na přímou podporu reflexe, tj. činnost vzdělavatele, v rámci které podněcuje studentovu reflexi v bezprostřední verbální interakci. Analýza literatury ukázala, že málo rozumíme tomu, jak je podpora reflexe samotnými aktéry vnímána. Hlavním cílem dizertační práce bylo proto zjistit, jak studenti učitelství …more
Abstract:
The dissertation deals with the support of reflection on teaching practice in teacher education. This thesis focuses on the direct support of reflection, i.e. the activity of the educator as he or she stimulates the students’ reflection through direct verbal interaction. Analysis of the literature has shown that we lack understanding of how support of reflection is perceived by the participants themselves …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2018
  • Supervisor: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
  • Reader: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc., doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta