Televize nebo internet? Analýza uživatelského chování žáků základní školy – Mgr. Lucie Prachmanová
Mgr. Lucie Prachmanová
Bachelor's thesis
Televize nebo internet? Analýza uživatelského chování žáků základní školy
Television or Internet? Analysis of the children media behavior
Abstract:
Tato práce srovnává médiální chování studentů v rámci jejich užívání televize a internetu. Televize je zde chápána jako "staré médium", internet jako médium "nové". Práce je zaměřena na běžné užívání obou médií a lze ji pokládat za příspěvek k výzkumu v oblasti užívání nových médií u mladých. Skládá se ze tří částí. V teoretické části jsou popsány koncepty a východiska, nutná pro pochopení výzkumného …moreAbstract:
This thesis aims to compare media use styles among students in terms of their use of television and internet. The television is seen as an "old medium", the internet as a "new medium". The thesis focuses on a common use of both media and it can be considered as a contribution to the research of media use styles of new media among the young. This thesis is divided into three parts. The theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m500z/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Pokorná
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRACHMANOVÁ, Lucie. \textit{Televize nebo internet? Analýza uživatelského chování žáků základní školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2008. Available from: https://theses.cz/id/fy3fp4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
Vliv médií na děti: internet a televize
Klára ELGARTOVÁ -
Televize na internetu pronikání televizního obsahu na web a je ho transformace pro internet
Jiří Vlach -
Proměny forem zpravodajství České televize v prostředí internetu
Pavlína Pokorná -
Internet a televize ve volnočasových aktivitách dětí a mládeže
Pavla BULKOVÁ -
Vliv televize a internetu na kriminalitu a násilné jednání mládeže
Jiří Pfauser