Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes – Bc. Kristýna Šulová
Bc. Kristýna Šulová
Bachelor's thesis
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá strategiemi učení studentky s ADHD v individuálních hodinách anglického jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje specifické poruchy učení s důrazem na poruchu pozornosti s hyperaktivitou a strategie učení používané při učení se cizímu jazyku. Praktická část se soustředí na informace získané studiem případové studie studentky s …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with learning strategies of a student with ADHD in one-to-one English language classes. The thesis is divided into theoretical and practical part. The purpose of the theoretical part is to describe specific learning differences with focus on attention deficit hyperactivity disorder, and learning strategies used when learning a foreign language. The practical part is based …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fg1jv/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Ivana Tesařová -
Vzdělávání žáka s ADHD a SPU na ZŠ a na víceletém gymnáziu s uměleckým zaměřením
Pavla Burešová -
Žáci se syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou v prostředí běžných základních škol
František Pažourek -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová