Kiu Hei Yeung
Bachelor's thesis
Marketing Strategy of Foodpanda
Marketingová strategie společnosti Foodpanda
Abstract:
Foodpanda je jednou z předních platforem online dodávek potravin, buduje silnou značku a získává vysoký podíl na stávajících trzích. Marketingová strategie je důležitým faktorem úspěchu, tento článek si proto klade za cíl analyzovat a zjistit důvody a faktory toho, jak Foodpanda uspěla na trhu. Tato práce bude analyzovat trend v odvětví dodávek potravin a pomocí SWOT a Porterovy analýzy pěti sil zjistit …moreAbstract:
Foodpanda is one of the leading online food delivery service platforms, it builds strong branding and gains high market share in the existing markets. The marketing strategy is the important successful factor behind it, thus this thesis aimed to analyse and find out the reasons and factors how Foodpanda can gain success in the markets. The thesis will analyse the food delivery industry trend, and through …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82557
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2021
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Ludmila Štěrbová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82557
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Marketingový mix kaviarni: prípadová štúdia podniku EMA espresso bar
Jakub Vreštiak -
Marketingový mix a jeho využití konkrétní fotografkou
Tomáš Bártů -
Marketingový mix v sektoru služeb
Martin Koudelka -
Marketingový a komunikační mix hotelu „Quinta Da Ria“
Valeriia Sokha