Proces učení spotřebitele a zapamatování reklamy – Bc. Kateřina Lipavská
Bc. Kateřina Lipavská
Bachelor's thesis
Proces učení spotřebitele a zapamatování reklamy
Learning process of consumer and memorization of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá procesem učení spotřebitele a zapamatováním reklam. Teoretická část popisuje kognitivní procesy, psychologii marketingu, předsudky, stereotypy a asociacemi v marketingu a v neposlední řadě reklamou. Praktická část zjišťuje míru zapamatování reklam po opakovaném přehrávání prostřednictvím dotazníkového šetření. Součástí dotazníku je dále inteligenční test WAIS-R. Cílem práce …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the learning process of customer and memorization of advertising. The theoretical part describes the cognitive process, psychology of marketing, prejudices, stereotypes and associations in marketing and last but not least advertising. The practical part detects the level of memorization of advertising after repeated playback trough a questionnaire survey. The questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f9l3q/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Umělá inteligence v moderním marketingu –analýza vybraných případů
Caroline Novitskaia -
Efektivita in-store marketingu z pohledu psychologie
Valérie Štursová -
Popularizace psychologie – teorie a praxe
Petr Doležal -
Podprahová reklama z pohledu psychologie
Lenka Kafková -
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka