Markéta Diblíková

Master's thesis

Projekt rebrandingu destinační značky České republiky: příčiny, průběh a srovnání s destinační značkou Slovinsko

Project of Rebranding the Czech Republic destination: reasons, development, and a comparison to the Slovenian destination brand
Abstract:
Ačkoliv byl v minulosti brandový koncept predominantně určen produktům a službám, destinace cestovního ruchu zaměřily svou pozornost na tuto teorii, aby využily některá zjištění k podpoře své dlouhodobé strategie a především pro konkurenční výhodu. Na základě znalostí, které byly obdrženy, došlo k vyhodnocení úspěšnosti nových značek "I Feel Slovenia" a "Česko: země příběhů" v destinacích Slovinsko …more
Abstract:
Although the concept of branding used to be predominantly designed for products and services, tourism destinations have been turning to the theory to apply some of the findings in order to support their long-term strategy and primarily to achieve the competitive advantage. Based on the knowledge received, the success of new brands "I Feel Slovenia" and "Czech Republic: Land of Stories" in destinations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2013
  • Supervisor: Jana Valentová
  • Reader: Jan Herget

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39077