Ing. Tomáš Pánek

Master's thesis

Změna vedení vybraných linek Esko v železničním uzlu Praha

The change in the rounting of selected Esko-lines in Prague railway junction
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření takového průjezdného modelu přes žst. Praha hl. n., který by vedl k přesunu linek Esko z Masarykova nádraží do žst. Praha hl. n. pomocí přiřazovacího problému řešeného lineárním programováním. Nově vytvořené linky jsou prezentovány pomocí síťového grafu. Zavedení průjezdných linek vedlo ke stabilizaci původně nepravidelných intervalů mezi spoji. Po zpracování plánu …more
Abstract:
Main aim of this master thesis is to create such transit model of Esko lines over the Prague main railway station which would lead to relocation of these lines from Masaryk railway station to Prague main railway station. New created lines are presented using netgraph. Introduction of transit model led to stabilization of initially irregular intervals between train joints. The track occupation in Prague …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 1. 2014
  • Supervisor: doc. Ing. Jaroslav Matuška, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pánek, Tomáš. Změna vedení vybraných linek Esko v železničním uzlu Praha. Pardubice, 2013. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera