The Transition from Novel to Drama in Beckett's "The Trilogy" – Bc. Štěpán Pařízek
Bc. Štěpán Pařízek
Bachelor's thesis
The Transition from Novel to Drama in Beckett's "The Trilogy"
The Transition from Novel to Drama in Beckett's "The Trilogy"
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na aspekty smrti v trilogii románů Samuela Becketta, Molloy, Malone Dies a The Unnamable v kontrastu s jeho ranými hrami Waiting for Godot a Endgame. Cílem práce je zachytit detaily autorovy kreativní změny, a zároveň osvobození, které mu tento přechod přinesl.Abstract:
This thesis focuses on the aspects of death in Samuel Beckett's Trilogy, as contrasted with his major early plays, Waiting for Godot and Endgame. The thesis aims to capture the details of the author's creative transformation, and furthermore the liberation that the change of media meant for him.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p3d60/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: Ph.D. Stephen Paul Hardy
- Reader: Mgr. Jan Čapek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Tvorba didaktických her v OS Android do výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ s využitím Godot Engine
Tomáš ČERNÍK -
Vývoj herní aplikace v enginu Godot
René Fiala -
Implementace počítačové hry s použitím enginu Godot
Martin POPELKA -
Plošinová počítačová hra využívajúca engine Godot
Marek SCHINDLER -
Porovnání a analýza populárních herních enginů Unity a Godot
Pavel Pek -
Mobilní hra Sound Runner v Godot engine
Oleksii Korniienko -
Návrh a implementace 2D videohry v herním engine Godot
Tomáš Kurtin -
Mobilní demo Sound Run v Godot engine
Oleksii Korniienko