Kyselá jablka. Gender ve škole a ve výtvarné výchově – Bc. Matylda Hádková
Bc. Matylda Hádková
Diplomová práce
Kyselá jablka. Gender ve škole a ve výtvarné výchově
Sour Apples. Gender in School and Art Education
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na genderové stereotypy ve škole, genderově citlivé vzdělávání a feministickou pedagogiku. Teoretická část nastiňuje otázky týkající se rovnosti ve vzdělávání, jinakosti a vytváření bezpečného prostředí pro všechny, zároveň představuje výtvarnou výchovu jako vhodné prostředí pro otevírání těchto témat. Praktickou částí je ilustrovaná kniha Kyselá jablka, která pomocí příběhu …víceAbstract:
This thesis focuses on gender stereotypes in school, gender sensitive education and feminist pedagogy. The theoretical part outlines questions about equality in education, otherness and creating a safe environment for everybody, and at the same time presents art education as a suitable environment for opening these topics. The practical part is the illustrated book titled Sour Apples, which uses a …víceKlíčová slova
gender genderové stereotypy rovnost ve vzdělávání respekt k jinakostem bezpečné prostředí pro všechny feministická pedagogika dětské knihy ilustrace gender stereotypes equity in education respect for otherness safe environment for everybody feminist pedagogy children books illustration
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mei29/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2020
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Návrh průvodce bezpečného chování v online prostředí pro žáky na 2. stupni základní školy
Eliška Terlová -
Návrh bezpečného prostředí pro vývoj SW
Kristýna Strunecká -
Genderová rovnost a úkol sociální pedagogiky
Alena DOLEŽELOVÁ