Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses – Mgr. Christopher Charles Coleman
Mgr. Christopher Charles Coleman
Master's thesis
Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses
Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na Dogme přístup v anglický kurzech. Primárním cílem studie je zkoumat jak české vyšší střední žaků vnímají Dogme přístup, a zohledňuje rozdíly názorech mezi žáků s B1 a B2 CEFR úrovni. Teoretická část diskutuje základné pojmy Dogme přístup, jeho 3 hlavní zásady, proces sylabusy, autonomie a motivace žáků, a recenze literatury o Dogme. Praktický část představuje kombinování …moreAbstract:
This thesis is focused on the Dogme Approach in the EFL classroom. The primary aims of the research are to investigate the perceptions of Czech higher-secondary school pupils about Dogme as well as the differences of opinion between pupils of B1 and B2 CEFR proficiency. The theoretical part discusses basic information about the Dogme Approach, its 3 main precepts, process syllabuses, learner autonomy …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x9ucd/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2023
- Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
COLEMAN, Christopher Charles. \textit{Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/g4qg8u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Odkládané a pozdní těhotenství/rodičovství - návrh a tvorba metodických materiálů pro vyšší sekundární vzdělávání
Kristýna KŘIKLAVOVÁ -
Vyšší sekundární vzdělávání jako mezník ve vzdělávací dráze
Sára Vokuličová -
Volba vyššího sekundárního vzdělávání dětí v kontextu aktuálních rodinných situací
Hana Veselá -
Rozvoj měkkých dovedností ve vyšším sekundárním vzdělávání
Daniela Potočňáková -
Vyšší sekundární vzdělávání a jeho orientace na potřeby trhu práce
Kateřina Svobodová -
Korektivní přístupy pedagogických pracovníků ve vyšším sekundárním vzdělávání v kontextu žáků s poruchou chování
Elena PAČUTOVÁ -
Korektivní postupy pedagogických pracovníků ve vyšším sekundárním vzdělávání v kontextu žáků s poruchou chování
Elena PAČUTOVÁ -
Důvody nedokončení nižšího a vyššího sekundárního vzdělávání
Kamila BALEJOVÁ