Mgr. Christopher Charles Coleman

Master's thesis

Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses

Practicing Dogme language teaching methodology in Conversation English Courses
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na Dogme přístup v anglický kurzech. Primárním cílem studie je zkoumat jak české vyšší střední žaků vnímají Dogme přístup, a zohledňuje rozdíly názorech mezi žáků s B1 a B2 CEFR úrovni. Teoretická část diskutuje základné pojmy Dogme přístup, jeho 3 hlavní zásady, proces sylabusy, autonomie a motivace žáků, a recenze literatury o Dogme. Praktický část představuje kombinování …more
Abstract:
This thesis is focused on the Dogme Approach in the EFL classroom. The primary aims of the research are to investigate the perceptions of Czech higher-secondary school pupils about Dogme as well as the differences of opinion between pupils of B1 and B2 CEFR proficiency. The theoretical part discusses basic information about the Dogme Approach, its 3 main precepts, process syllabuses, learner autonomy …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2023
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta