Komparace spotřebitelského chování v kavárnictví v regionech Brno a Jekatěrinburg – Mariia Pasitova
Mariia Pasitova
Bachelor's thesis
Komparace spotřebitelského chování v kavárnictví v regionech Brno a Jekatěrinburg
Comparison of consumer behavior in cafes in the regions of Brno and Ekaterinburg
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem spotřebitelského chování na trhu kávy v regionech Brno a Jekatěrinburg. V teoretické části je popsána historie vzniku kávy a její rozšíření, vývoj kavárnictví ve dvou sledovaných regionech v minulosti a současnosti a faktory ovlivňující spotřebitelské chování. V praktické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření dvou různých …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the research of consumer behavior on the coffee market in the regions of Brno and Ekaterinburg. The theoretical part describes the history of coffee and its distribution, the development of coffee in the two monitored regions in the past and present and the factors influencing consumer behavior. In the practical part was made quantitative analysis with questionaries …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kristina Somerlíková, Ph.D.
- Reader: Radka Redlichová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PASITOVA, Mariia. \textit{Komparace spotřebitelského chování v~kavárnictví v~regionech Brno a~Jekatěrinburg}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Regional Development and International Studies. 2021. Available from: https://theses.cz/id/g4uijy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesBachelor programme:
Regional Development
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Attitudes of Generation Z towards coffee consumption in Vietnam
Thi Ngoc Ha Nguyen -
Marketing Strategy for Starbucks café in the Ukrainian market
Oleksandra Nikitina -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trh
Kateřina Hubáčková -
Marketingová strategie vstupu Kolumbijské firmy Juan Valdez Café
Michal Učeň -
Business plan - Family Pancake cafe
Kristina Shelest