Barbora TOMÁŠKOVÁ

Master's thesis

Vnitřní motivace pro práci asistenta pedagoga

Intrinsic motivation of teacher assistent
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci pro práci asistenta pedagoga a míru syndromu vyhoření v tomto zaměstnání. Cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem souvisí motivace asistenta pedagoga s pocity úspěchu a vyčerpání a jak mění v souvislosti s věkem a délkou praxe. Práce se opírá o sebedeterminační teorii motivace a Maslach Burnout Inventory.
Abstract:
The diploma thesis is focused on the motivation for the work of a teaching assistant and the level of burnout syndrome in this job. The goal of this work was to find out how the motivation of a teaching assistant is related to feelings of success and exhaustion and how it changes with age and length of practice. The work is based on the self-determination theory of motivation and the Maslach Burnout …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Eva Chalupová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TOMÁŠKOVÁ, Barbora. Vnitřní motivace pro práci asistenta pedagoga. Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools