Bc. Pavel Zingl

Master's thesis

Negociační strategie a taktiky pro vyjednávání s médii o celoročních podmínkách spolupráce

Negotiation strategies and tactics in dealing with media concerning the yearly conditions of cooperation
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení vlivu ročních nebo dlouhodobých závazků inzerentů v médiích. Popíšu současnou situaci na mediálním trhu v ČR. Přiblížím možnosti dlouhodobých závazků z hlediska jejich využívání, trendů, strategie i taktiky. Upozorním na výhody i problémy spojené s těmito závazky. Mediální analýzou a hloubkovým rozhovorem vedeným se zástupcem média i se zástupcem mediální agentury potvrdím …more
Abstract:
The aim of this work is to evaluate an impact of annual or long-term media buying commitments of the advertisers within various medias. I will describe current media market situation in the Czech Republic. I will elaborate on opportunities/possibilities of long-term media commitments in terms of their use, trends, strategies and tactics. I will point out benefits as well as potential issues associated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication