Negociační strategie a taktiky pro vyjednávání s médii o celoročních podmínkách spolupráce – Bc. Pavel Zingl
Bc. Pavel Zingl
Master's thesis
Negociační strategie a taktiky pro vyjednávání s médii o celoročních podmínkách spolupráce
Negotiation strategies and tactics in dealing with media concerning the yearly conditions of cooperation
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení vlivu ročních nebo dlouhodobých závazků inzerentů v médiích. Popíšu současnou situaci na mediálním trhu v ČR. Přiblížím možnosti dlouhodobých závazků z hlediska jejich využívání, trendů, strategie i taktiky. Upozorním na výhody i problémy spojené s těmito závazky. Mediální analýzou a hloubkovým rozhovorem vedeným se zástupcem média i se zástupcem mediální agentury potvrdím …moreAbstract:
The aim of this work is to evaluate an impact of annual or long-term media buying commitments of the advertisers within various medias. I will describe current media market situation in the Czech Republic. I will elaborate on opportunities/possibilities of long-term media commitments in terms of their use, trends, strategies and tactics. I will point out benefits as well as potential issues associated …moreKeywords
negociační strategie obchodní vyjednávání kooperativní strategie kompetitivní strategie ROI – return of investment mediální plánování výběrové řízení mediální agentura inzerent médium mediální analýza princip reciprocity negotiation strategy commercial negotiations cooperative strategy competitive strategy ROI return of investment media planning media tender media agency advertisers media media analysis the principle of reciprocity
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l6yv6/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZINGL, Pavel. \textit{Negociační strategie a taktiky pro vyjednávání s médii o celoročních podmínkách spolupráce}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2014. Available from: https://theses.cz/id/g5ob8m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Evaluation of Investments Efficiency (Net present Value, Return of Investment, IRR, etc.) in the Company
Bocheng Zhang -
Investigation into Impacts of Promotion Mix - Case Study of Crown Worldwide
Lidija Stojmirovic -
Machiavelismus a strategie sociální interakce v kontextu interpersonální závislosti
Jaroslav Malena -
Nové strategie v aplikaci na vybranou společnost
Jana Pastorčáková