Jak kultura ovlivňuje obchod - případová studie čínské kultury – Karolína Bajerová
Karolína Bajerová
Bachelor's thesis
Jak kultura ovlivňuje obchod - případová studie čínské kultury
How culture affects business - case study of Chinese culture
Abstract:
Tato bakalářská práce rozebírá jednotlivé kulturní faktory, které ovlivňují obchodní styky. Cílem je analyzovat kulturní rozdíly a poukázat na důležitost kultury při obchodování. Teoretická část se zaměřuje na všeobecné pojetí kultury, popis rozdílných kultur, zvyků a elementů. V závěru literární rešerše je část věnována analýze pěti dimenzí kultur podle dánského sociálního psychologa Geerta Hofstedeho …moreAbstract:
The objective of this thesis is analysis of cultural factors which affect and also influence trade relations. Cultural differences and importance of culture itself in business is in the forefront of the study. Theoretical part focuses on broad concept of culture and its perception. Moreover, description of different cultures, habits and their associated elements are discussed as being relevant for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Mansoor Maitah, Ph.D. Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAJEROVÁ, Karolína. \textit{Jak kultura ovlivňuje obchod - případová studie čínské kultury}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/g690ko/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Komunikace ve službách
Laura Sivá -
Specifika marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu
Aneta Hradecká -
Insight and Understanding of Business Culture in the UK
My Linh TRANOVÁ -
Women in business: influence of culture
Dina Mazitova -
How culture affects doing business: Case study of China and U.S.A.
Alexandr Nikiti -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
How a culture affects doing business
Sunethra Nirmali Gouri Boyinová -
How culture affects doing business
Barbora Marcoňová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights