Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools – Bc. Anežka Bindrová
Bc. Anežka Bindrová
Bachelor's thesis
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá metodami výuky anglické výslovnosti používanými učiteli na 2. stupni základních škol. Teoretická část této práce představuje dvě lingvistické disciplíny zabývající se zvukovou stránkou jazyka – fonetiku a fonologii. Dále nabízí pohled na historický vývoj výuky výslovnosti a představuje metody a aktivity, které mohou být užity při výuce výslovnosti, jak individuálních …moreAbstract:
This Bachelor's thesis preoccupies with an observation of methods of pronunciation teaching used by lower secondary school teachers. The theoretical part briefly introduces the two linguistic disciplines which are occupied with the sound system of language – phonetics and phonology. Further, it provides insight into the historical development of pronunciation teaching and introduces methods and activities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/at123/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šárka Cox
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Pronunciation Teaching to Lower Secondary Students: Aspects of Connected Speech
Ivana Hnilová -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Methodology of Culture-related Topics in Secondary School Teaching
Klára Sedláčková -
Online Collaborative Work in EFL Classes at Lower-Secondary School
Barbora Babičová -
Problematika přechodu žáků z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ
Tereza MANOVÁ -
Návrh terénní výuky bezobratlých živočichů pro druhý stupeň ZŠ v okolí Slovanského hradiště v Mikulčicích
Adriana Koláčková -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
Druhy motivace a její využití v hudební výchově na 2. stupni ZŠ
Alena Matějovská