Simona Bažantová

Master's thesis

Experimentální výzkum vlivu estetiky obalu, ceny a známosti značky kolových nápojů na spotřebitelské rozhodování

Experimental investigation and influence of aesthetics of packaging, the price and knowledge of the brand of cola drinks on consumer decision-making
Abstract:
Cílem práce je zjistit významnost faktorů (estetiky obalu, ceny a známosti značky kolových nápojů) při spotřebitelském rozhodování studentů Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. A zároveň experimentálně zkoumat možnosti zjištění nejvýznamnějších faktorů, při spotřebitelském rozhodování, s použitím zařízení eye-tracking. Výzkum probíhá ve třech fázích. Fáze předvýzkumu definuje proměnné …more
Abstract:
The goal of my thesis is to find out significance of factors (aesthetic package design, price and knowledge of the brand of cola’s drinks) during consumer decision of students of the Faculty of Management of the University of Economics in Prague. Exploring experimentally the possibilities of finding the most important factors during consumer decision, using an eye-tracking equipment. Exploration takes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 10. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2019
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Vladislav Bína

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78209

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.