Bc. Kristýna Kastenová

Master's thesis

Uplatnění psychologie v marketingu

The application of psychology in marketing
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na specifické téma, kterým je obsah a grafická část webové stránky a na způsob jakým působí na uživatele z psychologického hlediska. Práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a návrhovou část. Teoretická část představuje základ zabývající se psychologií, marketingem a také tvorbou efektivního obsahu pro webovou stránku., tak aby byla uživatelsky příjemná a podněcovala …more
Abstract:
This thesis is dedicated to a research of website text and graphic content from a psychology point of view. The thesis is separated into three parts, theoretical one, analytical one and proposal one. The theoretical one presents a basic psychology and marketing approaches and also some basic parts related to a content creation of websites, so it will be user friendly and invokes buying stuff. Next …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2017
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze