The Employment of Fantasy Literature as a Tool for EFL Learning – Bc. Eva Svobodová
Bc. Eva Svobodová
Master's thesis
The Employment of Fantasy Literature as a Tool for EFL Learning
The Employment of Fantasy Literature as a Tool for EFL Learning
Abstract:
Tato závěrečná práce se zabývá možnostmi využití fantasy literatury ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Náplní práce bylo zjistit názory studentů na takovýto typ autentického materiálu a otestovat jeho využití v učitelské praxi. Ke sbírání názorů byl použit odpovědní formulář, hodiny jsou vedeny za využití Tolkienova „Hobita“. Hlavním cílem bylo pokusit se určit, zda je žánrová literatura vhodným …moreAbstract:
This thesis focuses on the possibility of usage of literature in the fantasy genre as authentic material in lessons of English as a foreign language (EFL). The aim is to collect student opinions and determine if further use of genre-specific literature can be beneficial for language learning. This is done through teaching lessons based on Tolkien’s “The Hobbit” and the use of a questionnaire given …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kedky/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Filip Krajník, Ph.D.
- Reader: Dr. phil. Thomas Rankin
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vocabulary in Context: Teaching Low-Frequency Words by Using Authentic Texts
Nela Šustrová -
Teaching ESP at vocational school - using authentic materials
Blanka Vaňková -
Fantastická literatura v čítankách a učebnicích českého jazyka a literatury pro střední školy
Barbora Škamlová -
Využití interaktivní tabule ve výuce předmětu český jazyk a literatura na středních školách
Markéta Černá -
Literatura como ferramenta didática no ensino de português língua estrangeira (com a focalização nos tempos indicativos passados e no aspeto verbal)
Tereza Vokatá -
Literatura ve výuce anglického jazyka: zaměření na dětskou literaturu
Filip JANÁČ -
Barokní literatura ve vybraných středoškolských učebnicích
Danuše Končická -
Memoárová literatura jako pramen poznání doby normalizace (1968 – 1989)
Kateřina Zástěrová