Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku – Bc. Anna Holubářová
Bc. Anna Holubářová
Master's thesis
Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku
History of Freedom of Education in the Netherlands
Abstract:
Diplomová práce „Historický vývoj principu svobody vzdělávání v Nizozemsku“ se zabývá podstatou principu svobody vzdělávání v období od roku 1801 do roku 2017. V práci je prezentován současný vzdělávací systém, poté je představen vývoj principu svobody vzdělávání. První část představuje události od roku 1801, které vedly k uzákonění svobody vzdělávání v roce 1917 v článku 23 nizozemské ústavy. Druhá …moreAbstract:
The master thesis "Freedom of Education in the Netherlands" deals with the principle of freedom of education between 1801 and 2017. It explores the current Dutch educational system and then presents literature overview that maps the development of the freedom of education. That section is further divided into chapters. The first one introduces events from 1801 that led to enacting the Article 23 of …moreKeywords
svoboda vzdělávání historický výzkum vzdělávání v Nizozemsku pilarizace depilarizace školní boj historie nizozemského vzdělávacího systému článek 23 veřejné a soukromé školy financování soukromých škol oddělení církve a státu Freedom of education historical research education in the Netherlands pillarisation depillarisation school struggle history of Dutch educational system article 23 public and private schools funding of private schools separation of church and state
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pqo6e/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Reader: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Spaces of Freedom: Lives of Fugitive Slaves in Their New Homes
Veronica Najvárková -
"What has been broken can be healed": Canadian Residential Schools – History, Trauma, and Literature
Marie Chmelinová -
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
“The Shutdown Heard Round the World”: A closer look at the unintended economic consequences of mass uncompromising lockdowns in response to the Covid-19 Virus.
David Bainbridge -
Russian Influence on the Ukrainian and Russian Public Through Film and Ukraine’s Response pre-2014 and post-2014
Illia Kuksenko -
Immigrants Integration and Public Service in the UK: Expectations and Reality
Klaudia Czimbalíková -
Monetary policy of central banks and its effect on private and public indebtedness
Alexandra Danišková