Marek Fischer
Master's thesis
Impact of Social Media on B2B Sales
Využití sociálních médií v B2B prodeji
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak mohou B2B obchodníci využívat sociální média v prodeji. Na základě systematické rešerše literatury, autor zjistil, že akademici, zkoumající danou problematiku, navrhují další výzkum, a to: v kterých konkrétních krocích se dají využít sociální média v prodeji (Salo, 2017). Autor se na základě toho rozhodl zjistit, jaké sociální sítě, různé technologie a pluginy …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on social media usage in B2B sales. Based on the systematic literature review conducted by the author, he has found out that recent researchers (Salo, 2017) suggest further research in the area of how and in which sales phase should various social networking sites, technologies and plugins used. To further fill this research gap, author decided to identify these social media …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 3. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75005
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2018
- Supervisor: David Anthony Procházka
- Reader: Milan Malý
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75005
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Dopad sociálních sítí na dospívající generaci
Tomáš Průša -
Dopad sociálních sítí na psychickou kondici dospělých tvořících obsah na sociálních sítích
Kristýna HRUŠKOVÁ -
Beyond the filter: Dopad marketingové komunikace na sociálních sítích na body image, well-being a produktivitu
Simona Haganová -
Sociální média a jejich dopad na marketingovou komunikaci: Případové studie o firmách v České republice
Aymen Alsanhani -
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian -
Impact of international self-development training on social functioning and participation of disadvantaget youth: perspectives of young people and practitioners
Marija Wazi -
Impact of social media on businesses in Ghana
Seth-Junior Sekyere Baako -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel