Vendula KOPECKÁ

Bachelor's thesis

Vliv pojetí pedagogického stylu učitele na vztah žáků ke studiu

The conceptual influence of the teacher´s pedagogical style on the students´ relationship to their studies
Abstract:
Cílem bakalářské práce je odpovědět si na otázku, zda angažovanost a pozitivní přístup učitele může ovlivnit vztah žáků ke vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a shrnutí výsledků výzkumu. Teoretická část se zaměřuje na důležité vlastnosti učitele a popisuje fáze budování kariéry učitele. Ukazuje, jak významná je pro žáky motivace, chvála a konstruktivní kritika. Do jedné …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to answer the question whether the teacher´s enthusiasm and positive approach can affect students´ attitude to education. The thesis is divided into theoretical and practical part and summary of work results. Theoretical part focuses on the important characteristics of the teacher and describes the stages of teacher´s career. It shows how important motivation, praise …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 8. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Martina Komzáková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOPECKÁ, Vendula. Vliv pojetí pedagogického stylu učitele na vztah žáků ke studiu. Plzeň, 2023. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Humanities Studies / Humanities