Ing. Kateřina Klimešová

Bachelor's thesis

Negativní dopady marketingu pohledem marketérů

Negative Consequences of Marketing Communication from the View of the Marketing Profesionals
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce jsou negativní důsledky marketingu na společnost. V teoretické části definuji marketing a jeho historický vývoj, a zároveň poukazuji na to, že existují jak pozitivní, tak negativní důsledky marketingových aktivit pro společnost. Hlavním důsledkem, na který se zaměřuji je konzumerismus, dále rozvíjím následující témata: reklamní prezentaci stereotypních genderových rolí, …more
Abstract:
The topic of my bachelor thesis is the negative effect of marketing on society. In the theoretical part, marketing and its historical development are defined. It is also pointed out that there are both: positive as well as negative effects of marketing activities on the society. The main consequence that I focus on is consumerism. Further, I develop themes such as how advertising presents stereotypical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication