Metoda event studies a její využití na finančních trzích – Bc. Andrea Letochová
Bc. Andrea Letochová
Bachelor's thesis
Metoda event studies a její využití na finančních trzích
Event Study Methodology and its use in financial markets
Anotácia:
V této bakalářské práci budeme zkoumat základní principy a aplikace metody event study v kontextu finančních trhů. Práce začíná samotným přehledem metody event study, sledujíc její historický vývoj a metodologické základy. Dále se ponoříme do klíčových kroků provádění event study, od identifikace události po výpočet normálních a abnormálních výnosů. Zdůrazníme důležitost postupů statistického testování …viacAbstract:
In this bachelor’s thesis, we will examine the fundamental principles and applications of event study method within the context of financial markets. The paper begins with an overview of the event study method itself, tracing its historical development and methodological foundations. Then we delve into the key steps involved in conducting an event study, from event identification to calculating normal …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z5j2s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 6. 2024
- Vedúci: Mgr. Silvie Zlatošová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Matouš Trnka
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / odbor:
Mathematics / Financial and Insurance Mathematics
Práce na příbuzné téma
-
Vliv emocí v novinových článcích na abnormální akciové výnosy
Věra Zdražilová -
The Stock Portfolio Selection at Chinese Stock Market
Boyang Li -
Applications of event study methodology for measuring of a market reaction
Munkh-Od Dashdondog -
Testing the efficient market hypothesis: an event study approach
Roman Demko -
The impact of ESG regulatory announcements on stock returns: An event study of European Firms across different industries
Miriam Josephine Kastner -
Event Marketing as a part of the selected company Sales Promotion (case study)
Samed Sentürk -
Event Marketing as a part of the selected company Sales Promotion (case study)
Adam Steger -
Do markets notice economic policymaker changes? An event study
Michal Cvejn