Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs "Vielfach Deutsch" in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums – Bc. Eva Forgáčová
Bc. Eva Forgáčová
Master's thesis
Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs "Vielfach Deutsch" in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums
Application of selected activating learning methods in the lower grade of a bilingual secondary school on the basis of two lessons from the schoolbook "Vielfach Deutsch"
Abstract:
The topic of this diploma thesis is learning-activating methods in DaF (German as a foreign language) and DaZ (German as a second language) lessons. The research methods were conducted at a bilingual grammar school in Vienna and consist of a participatory observation, research lessons and two questionnaires, one before the first and one after the last research lesson. With the help of the participatory …viacAbstract:
Tématem této diplomové práce jsou učební aktivizační metody ve výuce německého jazyka, DaF (němčiny jako cizího jazyka) a DaZ (němčiny jako druhého jazyka). Výzkum byl proveden na biliguálním gymnáziu ve Vídni a sestává z participativního pozorování, výzkumného vyučování a dvou dotazníků, před i po aplikaci výzkumné výuky. Pomocí participativního pozorování a prvního dotazníku mělo být nejprve zjišťováno …viacKľúčové slová
aktivizační učební metody výuka německého jazyka DaZ (němčina jako druhý jazyk) DaF (němčina jako cizí jazyk) organizační formy výuky bilingualismus žáci participativní pozorování dotazník learning-activating methods German language teaching German as a second language German as a foreign language bilingualism classroom formats pupils participatory observation questionnaire
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ahvnh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 2. 2021
- Vedúci: BA Johannes Benjamin Köck, MA
- Oponent: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
FORGÁČOVÁ, Eva. \textit{Einsatz von ausgewählten lernaktivierenden Methoden anhand zweier Lehrbuchlektionen des Lehrbuchs ''Vielfach Deutsch'' in der Unterstufe eines bilingualen Gymnasiums}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/gbm2f7/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Motivation und Assoziation der Schüler zum DaF-Unterricht an tschechischen Grundschulen
Renata Nedomová -
Die Reflexion der Wortbildung in DaF-Lehrwerken
Novosadová Novosadová -
Die Förderung der Fertigkeit Sprechen im DaF-Unterricht
Kateřina Edrová -
Zum möglichen Einfluss des Englischen als 1. Fremdsprache auf den DaF-Grammatikunterricht an tschechischen Grundschulen
Eliška ANDRŠ TLACHOVÁ -
Etymologie als mögliche Motivationskomponente im DaF
Eva ŽITNÁ -
Text im Lehrwerk DaF. "Němčina pro jazykové školy nově" und "Tangram aktuell"
Monika HOŘAVOVÁ -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková