The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance – Bc. Monika Řičicová
Bc. Monika Řičicová
Master's thesis
The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak se studenti sami učí, jak to souvisí s jejich motivací a jak tyto faktory ovlivňují jejich vnímání studijních výsledků. S využitím kvantitativního výzkumného přístupu je použita metoda dotazníkového šetření ke sběru dat od růz-norodého vzorku studentů Masarykovy univerzity. Rozklíčováním této problematiky tato práce přispívá k hlubšímu pochopení toho, jak se studenti …moreAbstract:
This thesis investigates how students engage in self-regulated learning, to what ex-tent it is connected with their motivation and how these factors influence their per-ceptions of academic performance. Using a quantitative research approach, a survey research method is employed to gather data from a diverse sample of Masaryk Uni-versity students. By unravelling these dynamics, this thesis contributes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qmcrm/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŘIČICOVÁ, Monika. \textit{The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/gcrmlj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
The relationship between perceived stress, rumination, mobile phone addiction and academic achievement, and the protective effect of mental health literacy: A Moderated chain mediation effect in the context of Czech Republic and China
Hongyang LIU -
Vztah osobní pohody, akademického stresu a akademické úspěšnosti u studentů Univerzity Palackého v Olomouci
Vladimír MATOUŠEK -
Seberegulované učení u vysokoškolských studentů během zkouškového období
Aneta Vodičková -
Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol
Eliška Ročková -
Akademická motivace, well - being a hodnoty studentů během studia současně pracujících v určitém typu pracovního úvazku
Barbora Hořáková -
Akademická motivace v rané adolescenci v kontextu psychosociálních faktorů
Simona Boháčová -
Vztah akademické motivace, smyslu života a akademického výkonu u studentů medicíny
Lenka Stodolová -
Akademická motivace v období střední dospělosti
Daniela Němcová