Bc. Monika Řičicová

Master's thesis

The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance

The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak se studenti sami učí, jak to souvisí s jejich motivací a jak tyto faktory ovlivňují jejich vnímání studijních výsledků. S využitím kvantitativního výzkumného přístupu je použita metoda dotazníkového šetření ke sběru dat od růz-norodého vzorku studentů Masarykovy univerzity. Rozklíčováním této problematiky tato práce přispívá k hlubšímu pochopení toho, jak se studenti …more
Abstract:
This thesis investigates how students engage in self-regulated learning, to what ex-tent it is connected with their motivation and how these factors influence their per-ceptions of academic performance. Using a quantitative research approach, a survey research method is employed to gather data from a diverse sample of Masaryk Uni-versity students. By unravelling these dynamics, this thesis contributes …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta