Mgr. Beatrix Křížová
Master's thesis
Vizuální identita kulturní instituce
Visual identity of a cultural institution
Abstract:
V diplomové práci Vizuální identita kulturní instituce jsou analyzovány složky vizuální komunikace jednotného vizuálního stylu a reklamy u vybraných kulturních institucí. Diplomová práce je rozčleněna do tří částí. První reflektuje teoretické pojmy vztahující se k tématu, druhá analyzuje oblast vizuální komunikace Městského divadla Brno a třetí rozšiřuje předchozí kapitoly o kontext proměny či tvorby …moreAbstract:
The diploma thesis Visual identity of a cultural institution analyses visual communication components of a uniform visual style and advertisement of chosen cultural institutions. The diploma thesis consists of three parts. The first part reflects the theoretical terms referring to the topic, the second part analyses the visual communication area of Brno City Theatre and the third part complements the …moreKeywords
marketing kulturní instituce vizuální komunikace public relations corporate identity corporate design logo propagace reklama Městské divadlo Brno Národní divadlo Brno Filharmonie Brno Dům umění města Brna Marketing of a cultural institution visual communication promotion advertisement Brno City Theatre National Theatre Brno Brno Philharmonic Brno House of Arts
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mvliz/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph. D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
T: JANA VRÁNOVÁ – 50 let kurátorské praxe v Domě umění města Brna a realizované fotografické výstavy (1972–2022)
Martina Koubková -
Nová média v galerii. Případová studie Domu umění města Brna
Michaela Trňáková -
Transformace výstavních prostor novými médii. Dům umění města Brna
Hana Plochová -
Marketingová strategie a marketingový mix pro Dům umění města Brna
Eva Hájková -
Strategie komunikace s fanouškem na sociálních sítích Moravské galerie v Brně a Domu umění města Brna
Michaela Křivá -
Marketing strategy of recruitment and retention of IT candidates in the market of Brno
Gabriela Chaloupková -
Destinační marketing města Brna se zacílením na zahraniční turisty
Aneta Bahelková -
Pandemie v kulturní instituci – adaptace kreativního procesu, organizace, plánování a naplňování základní funkce divadla
Pavel Uhřík