Možnosti podnikání na ukrajinském a německém trhu – Bc. Lenka Scherberová
Bc. Lenka Scherberová
Diplomová práce
Možnosti podnikání na ukrajinském a německém trhu
Business opportunities in the Ukrainian and German market
Anotace:
Diplomová práce se zabývá možnostmi vstupu konkrétního podniku na dva zahraniční trhy Východní a Západní Evropy z pohledu České republiky, a to na trh Ukrajinský a Německý. Dále se zabývá charakteristikou sociálních a kulturních odlišností vybraných trhů při obchodním styku a na základě Hofstedeho dimenzí jsou dané trhy vzájemně komparovány společně s Českou republikou. Na konkrétní podnik je následně …víceAbstract:
The Diploma thesis investigates the possibilities of entering a specific company into two foreign markets of Eastern Europe (Ukrainian market) and Western Europe (German market) from the perspective of Czech Republic. Then it also investigates the characteristics of social and cultural differences in businesses of selected markets and these markets are compared to each other together with Czech Republic …víceKlíčová slova
HET spol. s r.o. marketingové prostředí možnosti podnikání na zahraničním trhu PESTLE analýza sociální a kulturní odlišnosti Spolková republika Německo SWOT analýza Ukrajina HET spol. s r.o. marketing environment business opportunities in foreign markets PESTLE analysis social and cultural differences Federal Republic of Germany SWOT analysis Ukraine
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2017
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/hw18s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2017
- Vedoucí: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Economic evaluation of business opportunities in fashion industry in the CR
Daria Chervonaya -
Exploring Business Opportunities in a Digital World
Vladislav Startsev -
Exploring business opportunities in the markets of Guyana, Suriname, and French Guyana
Anna Iakimova -
Family business in Ukraine – its problems, opportunities and challenges
Valeriia Kabanova -
Business opportunities in relations between the Russian Federation and India
Alina Shapovalenko -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Liudmila Fomenko -
E-Commerce as a Foreign Markets Entry Strategy
Ali Kasimov -
Production relocation and foreign markets expansion analysis - a case study
Karina Pak