Zita KAKAROVÁ

Bachelor's thesis

Aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání

Teaching natural science through inquiry-based learning in preschool education
Abstract:
Zkoumanou problematikou této bakalářské práce jsou aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání. Práce se zabývá výzkumným problémem, jaké jsou využívány aktivizující metody v mateřské škole a důvody jejich využití při poznávání přírody. Výzkumný projekt byl realizován jako případová studie na souboru dvou učitelů rozdílného pohlaví, věku a praxe v běžné mateřské …more
Abstract:
The curent thesis focused on the use of inquiry-based learning instructional methods in teaching nature scienceat a preschool level. More specifically, theconducted research investigated what inquiry based learning methods were typically used in classrooms and the teachers reasons for their implementation. The research was conducted in the form of a case study, two preschool teachers varying ingender …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAKAROVÁ, Zita. Aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta