Bc. Tereza Pěchočová

Master's thesis

Kulturní centrum Kaštan: Strategické plánování v umění s důrazem na využití současných marketingových nástrojů

Cultural centre Kaštan: A strategy planning in the art with an emphasis on using current marketing s tools
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zaměřuje na problematiku strategického plánování v kulturních institucích. Dochází na vymezení patřičné teorie a pojmů a aplikaci marketingových a dalších metod v kulturním prostředí. Vybranou organizací, na níž autorka metody demonstruje, je hudební a divadelní scéna Kaštan, součást občanského sdružení Unijazz. Práce je rozdělena do pěti hlavních oddílů, členěných …more
Abstract:
This master's thesis is focused on issues of strategic planning in cultural institutions. There are specifications of proper theory and terms and the application of marketing and further methods in the cultural environment. The organisation which the author illustrates those methods is musical and theatre scene Kaštan – part of citizens association Unijazz. The work is divided into five sections which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Aleš Opekar, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management