Kulturní centrum Kaštan: Strategické plánování v umění s důrazem na využití současných marketingových nástrojů – Bc. Tereza Pěchočová
Bc. Tereza Pěchočová
Master's thesis
Kulturní centrum Kaštan: Strategické plánování v umění s důrazem na využití současných marketingových nástrojů
Cultural centre Kaštan: A strategy planning in the art with an emphasis on using current marketing s tools
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zaměřuje na problematiku strategického plánování v kulturních institucích. Dochází na vymezení patřičné teorie a pojmů a aplikaci marketingových a dalších metod v kulturním prostředí. Vybranou organizací, na níž autorka metody demonstruje, je hudební a divadelní scéna Kaštan, součást občanského sdružení Unijazz. Práce je rozdělena do pěti hlavních oddílů, členěných …moreAbstract:
This master's thesis is focused on issues of strategic planning in cultural institutions. There are specifications of proper theory and terms and the application of marketing and further methods in the cultural environment. The organisation which the author illustrates those methods is musical and theatre scene Kaštan – part of citizens association Unijazz. The work is divided into five sections which …moreKeywords
Unijazz KC Kaštan občanské sdružení kulturní instituce organizační struktura organizační kultura analýza současného stavu strategie marketing marketingový výzkum marketingový mix marketing nehmotného produktu poslání marketingový plán fundraising. Unijazz cultural centre Kaštan citizens' association cultural institutions organizational structure organizational culture analysis of current situation strategy marketing's survey marketing's mix marketing of intangible product mission marketing's intention fundraising.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gv0a1/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Aleš Opekar, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PĚCHOČOVÁ, Tereza. \textit{Kulturní centrum Kaštan: Strategické plánování v umění s důrazem na využití současných marketingových nástrojů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/gg0c98/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Analysis of product adoption and prediction of customer churn
Ľudmila Lenková -
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
Contract Management in the Public Sector: Analysis and Evaluation of Current Situation
Beñat Alzuri -
Current Situation of Telehealth in Chronic Disease Care in the Czech Republic
Milan Hašek -
The effects of management styles on organizational performance
Jigar Ramprasad Sharma -
THE EFFECT OF CORPORATE CULTURE ON THE ORGANIZATION OVERALL PERFORMANCE
Hardipsinh Medhat -
Organizační a právní struktura fotbalové asociace
Radek ŠIKOLA