Technology and its impact on history of gaming industry – Sebastian Dohnal
Sebastian Dohnal
Bachelor's thesis
Technology and its impact on history of gaming industry
Technologie a její vliv na herní průmysl
Abstract:
Tato bakalářská práce má za cíl rozebrat tématiku technologie herního průmyslu, popsat jednotlivé technologie, aplikovatelnost a uvést příklady jejich současného využití. Naznačuje vývoj her a jejich technologií napříč historií v jednotlivých érách od starověkých deskových her až po současnost. Největší prostor je věnován současným technologickým řešením, jejich popisu a jednotlivým příkladům jejich …moreAbstract:
This bachelor's thesis is analyzing the topic of gaming industry technology, describes it's various technologies, application and give examples of their current use. It outlines the development of games and their technologies across history in various eras from ancient board games to the present time. The largest part is devoted to current technological solutions, their descriptions and individual …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Jindřich Trapl
- Reader: Petr Robek, MgA.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOHNAL, Sebastian. \textit{Technology and its impact on history of gaming industry}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ggz0ef/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / field / specializace:
Visual and Literary Arts / Visual arts / Animation and visual effects
Theses on a related topic
-
Vizualizace a 3D grafika jako nástroj a podpora při implementaci inovací
Tereza ŠTEFLOVÁ -
Prezentace Centra počítačové grafiky a vizualizace ve virtuální realitě
Jiří NOHÁČ -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Terminology in the Videogame Industry and the Gaming Community
Dominik Birka -
Economic importance of cultural industry in South Korea
Zuzana Hajduková -
Blockchain scalability in the gaming industry
Kryštof Jelínek -
Herní průmysl v Česku: prostorová analýza
Jakub GABRYŠ -
3D tisk a 3D skenování v animaci
Tomáš Svoboda
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights