Proměny v principech muzejnictví s příchodem digitální doby a nových médií – Bc. Markéta Břečková
Bc. Markéta Břečková
Bachelor's thesis
Proměny v principech muzejnictví s příchodem digitální doby a nových médií
Transformations in the curatorship with the advent of the digital era and new media
Abstract:
Účelem bakalářské práce je podrobné zmapování vývoje a změn, které nastaly v muzejním prostoru s příchodem digitální doby. Cesta vývoje těchto událostí, která se v muzejnictví začala vyvíjet na počátku 60. let 20. století je v práci chronologicky popsána. Následně je vývoj zasazen do kontextu rozvoje nových médií a pokrývá podobnosti, které tato dvě odvětví sdílejí. Postupně jsou v práci rozebírány …moreAbstract:
The purpose of this bachelor thesis is to map in detail the developments and changes that have occurred in the museum space with the advent of the digital era. The path of development of these events, which began to evolve in the museum industry in the early 1960s, is chronologically described in the work. Museum principles are then subsequently placed within the context of new media and covers the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bdgex/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Interaktivní projekt - objekt, socha, instalace - výtvarné dílo v prostoru města nebo krajiny
Taťána SHAMMA -
Virtuální realita ve vzdělávání
Eva Kubová -
(NE)digitální ale virtuální realita
Lucie Benešová -
Transformace simulátorů z analogové do digitální podoby s důrazem na rozvoj digitální formy a využití virtuální reality pro aplikace simulací v odvětví bezpečnostních složek.
Jan Florián -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová