Vplyv rodiny a výchovného prostredia na rómske dieťa na 1. stupni ZŠ – Bc. Anna Bystrianská
Bc. Anna Bystrianská
Master's thesis
Vplyv rodiny a výchovného prostredia na rómske dieťa na 1. stupni ZŠ
Family and educational environment effect on a Romany child at the 1st level of elementary school
Abstract:
The Diploma Project is divided into two parts: theoretical and empirical. It contains chapters. The theoretical part of the project is dedicated to the Romany ethnic group and its socio-cultural differences. It emphasizes a very marked contrast between the Romany people living in segregated regions and those living in integrated regions of Slovakia. It focuses on contemporany problems in connection …moreAbstract:
Diplomová práca pozostáva z teoretickej a empirickej časti. Vnútorne sa člení na kapitoly. Teoretická časť práce je zameraná na rómske etnikum a jeho sociokultúrne odlišnosti. Poukazuje na výrazné kontrasty medzi Rómami žijúcimi v segregovaných a integrovaných oblastiach na Slovensku. Zaoberá sa aktuálnymi problémami v súvislosti s procesom vzdelávania Rómov, najmä adaptačnými problémami detí v škole …moreKeywords
Rómska rodina rómske dieťa sociálne znevýhodnené dieťa málo podnetné sociálne prostredie integrácia segregácia výchova a vzdelávanie adaptačné problémy škola Romany family Romany child socially disadvantaged child less stimulating social environment integration segregation upbringing and education adaptability problems School.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lori3/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Vývoj slovnej zásoby detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a ich rodičia ako nástroj pedagogickej intervencie
Dušana Bajzová -
Praktické využitie dramatickej výchovy v sociálne znevýhodnenom prostredí - štúdia komunitného centra Stará Ľubovňa-Podsadek
Tamara Ďuračková -
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí
Denisa Svobodová -
Vztah sociálně znevýhodněných rodin ke škole
Viktorie Kovářová -
Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu učitele mateřské školy
Barbora MATOUŠOVSKÁ -
Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
Jindra HOŘEJŠÍ -
Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí v základní škole
Robin Stavinoha -
Proces začleňování dítěte ze sociálně znevýhodňujícího prostředí do dětského kolektivu MŠ z pohledu pedagogů, dětí a rodičů
Kristýna Kazdová