Bc. Lukáš Masopust
Bachelor's thesis
Komunikativní funkce obalu
Communicative function of the package
Abstract:
Téma komunikativní funkce obalu je velice úzce spjato s novým vědním oborem – neuromarketingem. Tento nový směr marketingu může zodpovědět řadu zajímavých otázek. Jak ovlivní rozhodnutí zákazníka barva, tvar a design obalu? Působí na nás obal emočně, aniž bychom to vědomě vnímali? Bakalářská práce se v obou svých částech zabývá vnímáním obalu zákazníkem. V teoretické části charakteristikou tvarů, barev …moreAbstract:
The topic Communicative function of the package is closely connected with a new scientific branch - neuromarketing. This new marketing direction might answer various interesting questions. How do the colour, shape and design of the package affect customer´s decision? Does the package have any emotional impact at us without noticing it? This bachelor thesis, in both of its parts, deals with perceiving …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uigz7/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
- Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Kristýna Hörnerová -
Neuromarketing
Jan Kříž -
Neuromarketing
Lenka Bejdová -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Emocionální působení vzhledu, tvaru a barvy na proces rozhodování zákazníka (limbická analýza)
Andrea Chrudimská -
Limbický marketing (Marketingová strategie zaměřená na limbický systém)
Martina Poláková