Bc. Lukáš Masopust

Bachelor's thesis

Komunikativní funkce obalu

Communicative function of the package
Abstract:
Téma komunikativní funkce obalu je velice úzce spjato s novým vědním oborem – neuromarketingem. Tento nový směr marketingu může zodpovědět řadu zajímavých otázek. Jak ovlivní rozhodnutí zákazníka barva, tvar a design obalu? Působí na nás obal emočně, aniž bychom to vědomě vnímali? Bakalářská práce se v obou svých částech zabývá vnímáním obalu zákazníkem. V teoretické části charakteristikou tvarů, barev …more
Abstract:
The topic Communicative function of the package is closely connected with a new scientific branch - neuromarketing. This new marketing direction might answer various interesting questions. How do the colour, shape and design of the package affect customer´s decision? Does the package have any emotional impact at us without noticing it? This bachelor thesis, in both of its parts, deals with perceiving …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication