Adéla Hurtíková

Master's thesis

Improving User Experience and Conversion Rates in E Commerce through Content in an Industry-specific B2B Environment

Zlepšování uživatelské zkušenosti a konverzních poměrů v e-commerce prostřednictvím obsahu v B2B prostředí specifického odvětví
Abstract:
Tato práce si klade za cíl zvýšit povědomí o významu obsahu na uživatelských rozhraních pro uživatelskou zkušenost (UX) a konverzní poměr na webových stránkách elektronického obchodu. Aby bylo možné stanovit tento význam a současně odhalit principy a postupy úspěšného psaní pro uživatelskou zkušenost (UX writingu) v B2B prostředí stavebního průmyslu, byl uplatněn strukturovaný přístup zaměřený na uživatele …more
Abstract:
This thesis aims to establish an understanding of the importance of content on user interfaces for user experience and conversion rates on e-commerce websites. In order to showcase such importance on the one hand and uncover principles and procedures for successful UX writing in an industry-specific B2B environment on the other hand, a structured and user-centred approach and subsequent methods were …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2020
  • Supervisor: Radek Tahal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80187

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management