Využívání open source herních engine k tvorbě her – Ing. Jakub Snášel
Ing. Jakub Snášel
Master's thesis
Využívání open source herních engine k tvorbě her
The usage of open-source game engine for games creation
Abstract:
Záměrem této diplomové práce je demonstrovat použití vybraného 3D herního enginu při tvorbě hry. V úvodních kapitolách je nejprve popsána problematika enginů, frameworků a programovacích jazyků. Následné kapitoly jsou zaměřeny na konkrétní jednotlivé vybrané dostupné 3D herní enginy. V praktické části je vybrán jeden z popsaných enginů a je demonstrováno jeho použití při tvorbě samotné hry.Abstract:
The intent of this thesis is to demonstrate usage of chosen 3D game engine for game creation. First part of work describe the problematics of engines, frameworks and programming languages. The rest of work is focused on concrete chosen available 3D game engines. In the practical part, one of the described engines is chosen and its usage during game creation is demonstrated.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Petr Veselý
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SNÁŠEL, Jakub. \textit{Využívání open source herních engine k tvorbě her}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Electrical Engineering and Informatics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/gn4wjc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Snášel, Jakub. Využívání open source herních engine k tvorbě her. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatikyUniversity of Pardubice
Faculty of Electrical Engineering and InformaticsMaster programme / field:
Information Technology / Information Technology
Theses on a related topic
-
Caché mocking framework
Matěj Tužil -
Návrh a implementace chatbot frameworku pro programovací jazyk Ruby
Richard Ludvigh -
Framework for dependency analysis of software artifacts
Miroslav KRÝSL -
Framework pre vyvíjanie systémov na udeľovanie dosiahnutých úspechov
Marek Fridrich -
ViSiP - grafický programovací jazyk pro simulace
Tomáš Blažek -
Framework pro záznam videa na základě události pro platformu iOS
Dominik Chmelík -
3D hra v engine Unity 3D
Jan Krejčí -
Hra a vývoj hry u dětí se sluchovým postižením
Klára DVOŘÁKOVÁ