Positioning značky Champagne Taittinger na českém trhu a její vývoj – David Leiss
David Leiss
Master's thesis
Positioning značky Champagne Taittinger na českém trhu a její vývoj
The positoning of the brand Champagne Taittinger on the Czech market and its evolution
Abstract:
Práce je zaměřena na analýzu pozice značky Champagne Taittinger na českém trhu. V teoretické části jsou vysvětleny základní koncepce marketingu, marketingový mix, definován pojem značka a termíny positioning, targeting a segmentace. V praktické části je nejprve popsán trh šumivých vín v ČR. Dále jsou představeny společnosti Champagne Taittinger a Bacchus Vins & Champagnes a.s., která je výhradním dovoznem …moreAbstract:
The essay is focused on the analysis of the position of the brand Champagne Taittinger on the Czech market. In theoretic part are explained basic concepts of marketing, marketing mix, the concept of brand positioning, targeting and segmentation. In the practical part is at first described the market of sparkling wines in the Czech Republic. In addition, there are introduced companies Champagne Taittinger …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 11. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/13087
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2009
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Alexander Lochman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/13087
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Budování značky – Brand building
Jan Procházka -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Marek Běloch -
Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR
Ondřej Marček -
The Brand Ambassadors of Cosmetics Brands and Their Relevance for Generation Z on The Example of the Czech Republic
Andrea Wimberská -
Brand management značky společnosti Crystalex, CZ
Tereza Červinková