David Leiss

Master's thesis

Positioning značky Champagne Taittinger na českém trhu a její vývoj

The positoning of the brand Champagne Taittinger on the Czech market and its evolution
Abstract:
Práce je zaměřena na analýzu pozice značky Champagne Taittinger na českém trhu. V teoretické části jsou vysvětleny základní koncepce marketingu, marketingový mix, definován pojem značka a termíny positioning, targeting a segmentace. V praktické části je nejprve popsán trh šumivých vín v ČR. Dále jsou představeny společnosti Champagne Taittinger a Bacchus Vins & Champagnes a.s., která je výhradním dovoznem …more
Abstract:
The essay is focused on the analysis of the position of the brand Champagne Taittinger on the Czech market. In theoretic part are explained basic concepts of marketing, marketing mix, the concept of brand positioning, targeting and segmentation. In the practical part is at first described the market of sparkling wines in the Czech Republic. In addition, there are introduced companies Champagne Taittinger …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2009
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Alexander Lochman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/13087