Rekonstrukce podoby na základě 3D skenu lidské lebky – Mgr. Jan Eliáš
Mgr. Jan Eliáš
Bachelor's thesis
Rekonstrukce podoby na základě 3D skenu lidské lebky
Facial Reconstruction Based on 3D Scan of the Human Skull
Abstract:
This bachelor thesis is focused on forensic facial reconstruction based on a 3D scan of a human skull. It introduces classical methods of facial reconstruction (based on sculpting) and modern methods of reconstruction using computer graphics and image processing. During the practical part it describes modeling of the facial reconstruction in Autodesk 3ds Max 2013 and texture creating in Autodesk Mudbox …moreAbstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá rekonštrukciou podoby jedinca podľa 3d skenu lebky. Predstavuje klasické metódy rekonštrukcie (sochárske postupy) a moderné metódy využívajúce grafiku, a spracovanie obrazu. V praktickej časti opisuje modelovanie rekonštrukcie v programe Autodesk 3ds Max 2013 a vytvorenie textúr pomocou programu Autodesk Mudbox 2013.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m2109/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2013
- Supervisor: MgA. Helena Lukášová, ArtD.
- Reader: RNDr. Igor Chalás
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Digitální antropologická rekonstrukce tváře pomocí Manchesterské metody a 3D modelovacích nástrojů
Jan Eliáš -
Digitální antropologická rekonstrukce tváře pomocí Manchesterské metody a 3D modelovacích nástrojů
Jan Eliáš -
Výukový materiál pro aplikaci Autodesk 3ds Max
Jan Pařízek -
Tvorba materiálů, světel a vizualizace interiéru v 3ds Max a Corona
Miroslav Potužník -
Tvorba postavy v Autodesk 3ds Max
Martin Kovářík -
Tvorba charakteru v programu 3ds Max s důrazem na pojednání jeho povrchu
Matej Oravec -
Tvorba charakteru v programech 3ds Max a Mudbox
Josef Putík -
Tvorba základních modelů v 3ds Max pro zpracování v programu Mudbox
Jakub Bartišek