Bc. Karla Činčalová

Master's thesis

Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School

Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School
Abstract:
This diploma thesis analyses the possible ways a teacher can use to assist learners in an EFL class to become more strategic, and more effective readers. The project was tested at basic school Lesní with 18 pupils of 8th grade whose knowledge of English was between A1 and A2 of the Common European Framework of Reference. The practical implementation of the project was realized at the beginnings of …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jak může učitel pomoci studentům cizího jazyka na druhém stupni základní školy k tomu, aby se z nich stali strategičtější a efektivnější čtenáři. Praktický projekt byl testován s 18 žáky 8. třídy na základní škole Lesní, jazyková úroveň žáků byla mezi A1 a A2 společného evropského referenčního rámce. Praktická realizace projektu probíhala na začátku pěti po sobě …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2013
Accessible from:: 15. 7. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2013
  • Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Činčalová, Karla. Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.7.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 7. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN