Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School – Bc. Karla Činčalová
Bc. Karla Činčalová
Master's thesis
Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School
Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School
Abstract:
This diploma thesis analyses the possible ways a teacher can use to assist learners in an EFL class to become more strategic, and more effective readers. The project was tested at basic school Lesní with 18 pupils of 8th grade whose knowledge of English was between A1 and A2 of the Common European Framework of Reference. The practical implementation of the project was realized at the beginnings of …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jak může učitel pomoci studentům cizího jazyka na druhém stupni základní školy k tomu, aby se z nich stali strategičtější a efektivnější čtenáři. Praktický projekt byl testován s 18 žáky 8. třídy na základní škole Lesní, jazyková úroveň žáků byla mezi A1 a A2 společného evropského referenčního rámce. Praktická realizace projektu probíhala na začátku pěti po sobě …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2013
Accessible from:: 15. 7. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2013
- Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČINČALOVÁ, Karla. \textit{Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Sciences, Humanities and Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/gp5uzo/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Činčalová, Karla. Promoting Learner Autonomy through Reading Strategy Instruction in EFL Classes in Lower Secondary School. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.7.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 15. 7. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáVázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN
Technical University of Liberec
Faculty of Sciences, Humanities and EducationMaster programme / field:
Teacher training for upper-secondary school / anglický jazyk - základy společenských věd (nav.SŠ)
Theses on a related topic
-
Čtenářské dovednosti žákyně s těžkou sluchovou vadou
Pavla Smolová -
Předčtenářské dovednosti u dětí předškolního věku
Pavlína Marečková -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová