Herní principy jako forma motivace v informačním vzdělávání – Bc. Lukáš Závodný
Bc. Lukáš Závodný
Bachelor's thesis
Herní principy jako forma motivace v informačním vzdělávání
Game Principles as a Form of Motivation in Information Education
Abstract:
Bakalářská práce „Herní principy jako forma motivace v informačním vzdělávání“ popisuje herní principy a používá je v hodnocení digitálních her zaměřených na informační vzdělávání. Ve své první části popisuje herní principy, jak je prezentují vybraní autoři. Dále tyto principy porovnává a vytváří z nich nástroj na hodnocení her po stránce herních principů, který je ihned otestován. V druhé části tato …moreAbstract:
Bachelor diploma thesis „Game principles as a form of motivation in the information education“ describes game principles and use them in evaluation of digital games that are focusing on information education. In the first part, this work describes game principles, as they are presented by selected authors. Than it compares these principles between each other and create an instrument for evaluating …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bpc29/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2014
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Information and media literacy of seniors from an information seeking perspective
Lucie Trampotová -
Informační gramotnost studentů 1. ročníku vysokoškolského studia: výzkumná sonda v programu Informační studia a knihovnictví na FF MU
Pavla Rimešová -
Informační gramotnost žáků středních škol v kraji Vysočina
Veronika Lolová -
Informační gramotnost a digitální kompetence vysokoškolských studentů na spektru autismu: kvalitativní výzkumná sonda na Masarykově univerzitě
Kristýna Světnicová -
Informační gramotnost uživatelů sociálních médií
Martin Štecher -
Teaching Visualization Literacy Using Digital Game
Peter Bolha -
Playful visualization: Evaluating data visualization in video games
Tereza Šťastná -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil