Bc. Lucie Pelikánová, DiS.

Master's thesis

Faktory ovlivňující volbu středoškolského vzdělání žáků posledních ročníků základních škol ze sociálně znevýhodněných rodin z pohledu kariérových poradců Úřadu práce ČR

Factors Influencing the Choice of Secondary Education of Pupils in the Last Years of Primary Schools from Socially Disadvantaged Families from the Point of View of Career Counselors of the Labor Office of the Czech Republic
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na faktory ovlivňující volbu středoškolského vzdělání žáků posledních ročníků základních škol ze sociálně znevýhodněných rodin z pohledu kariérových poradců Úřadu práce ČR. Práce se snaží nalézt nejdůležitější okolnosti, které volbu středoškolského vzdělání mohou ovlivnit. Součástí práce je teoretická a praktická část. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů rodina …more
Abstract:
This thesis focuses on the factors influencing the choice of secondary education of pupils in the last years of primary schools from socially disadvantaged families from the perspective of career counsellors of the Labour Office of the Czech Republic. The thesis explores the most significant circumstances that can influence the choice of secondary education. The thesis includes both theoretical and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Jiří Fukan, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pelikánová, Lucie. Faktory ovlivňující volbu středoškolského vzdělání žáků posledních ročníků základních škol ze sociálně znevýhodněných rodin z pohledu kariérových poradců Úřadu práce ČR. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe