Reklamní tvorba: Kreativní procesy v průběhu výroby reklamního spotu od první ideji po finální verzi – Agáta Kalvachová
Agáta Kalvachová
Master's thesis
Reklamní tvorba: Kreativní procesy v průběhu výroby reklamního spotu od první ideji po finální verzi
Advertising work: Creative processes of the production of commercial spot from the first idea to the final version
Abstract:
Práce pojednává o kreativních procesech, které provázejí výrobu reklamního spotu od první ideje až po finální verzi televizní reklamy. Cílem práce bylo zmapovat, jaké faktory jednotlivé procesy ovlivňují a jaký mají vliv na výslednou podobu díla. Případová studie byla provedena na spolupráci třech firem, které společně reklamní spot vyrábějí, jmenovitě společnosti innogy, kreativní agentury Young …moreAbstract:
This Master thesis deals with creative processes taking place in production of advertising spot - from the very first idea till the final version of the TV commercial. The objective of the paper is to map factors influencing each process and their impact on the final version of the commercial. The case study is done in collaboration with three companies working together on a commercial spot: innogy …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 3. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78905
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2020
- Supervisor: Jan Hanzlík
- Reader: Jan Kallista
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALVACHOVÁ, Agáta. \textit{Reklamní tvorba: Kreativní procesy v~průběhu výroby reklamního spotu od první ideji po finální verzi}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/gqg5qy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78905
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Kreativní procesy v agenturách
Jan Řebíček -
Critical Examination of the Use of Artificial Intelligence as a Creative Tool in Editing and its Potential as a Creator in its own
Dimitrios Polyzos -
Kreativní procesy v agenturách
Jan Řebíček -
Skladovacie procesy vo floristickej obchodnej jednotke
Hana Homolová -
Název práceAnalýza faktorů ovlivňující procesy kreativity v reklamní agentuře WMC Grey
Aneta Lišková -
Tvůrčí procesy českých filmařů: Insight versus Produkční model
Klára Drbohlavová -
Návrh implementace prvků gamifikace do předmětu Kreativní práce s informacemi
Michal Létal -
Rozpočtový proces v teorii a praxi obce
Kateřina SAMCOVÁ