Anna Marečková

Bachelor's thesis

Hudba v marketingové komunikaci

Music in Marketing Communication
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá účinkem a působením hudby při rozhodovacím procesu spotřebitele v nákupním chování. Cílem práce je zjistit vliv vybraných druhů hudby na nákupní rozhodovací proces zákazníka. Teoretická část se bude věnovat účinkům působení hudby na spotřebitele z pohledu psychologie, marketingu a jeho oblastí. Budou zmíněny také tzv. earworms, které se zapisují do paměti posluchačů. Ve třetí …more
Abstract:
This bachelor work deals with the effect and influence of music on the consumer's decision-making process in purchasing behavior. The goal is to determine the influence of selected music types on the customer's purchasing decision-making process. The theoretical part will address the effects of music on consumers from the point of view of psychology, marketing and its areas. Earworms that are recorded …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní