Výtvarná produkce jako prostředek vyjádření a obohacení kultury Neslyšících – Mgr. Monika Božoňová
Mgr. Monika Božoňová
Master's thesis
Výtvarná produkce jako prostředek vyjádření a obohacení kultury Neslyšících
Position of deaf art production in cross fertilization with deaf culture
Abstract:
Diplomová práce pojednává o výtvarné produkci jako prostředku vyjádření a obohacení kultury Neslyšících. Teoreticky představuje problematiku sluchových vad, jejich etiologii, dopad sluchového postižení na život jedince a možnosti moderní sluchové protetiky. Specifikuje sluchově postiženého žáka 1. a 2. stupně základní školy. Nahlíží do reality výtvarné výchovy na základní škole, zajišťující vzdělávání …moreAbstract:
Presented master thesis are focused for position of deaf art production in cross fertilization with Deaf culture. Theoretically submitted current klasification of hearing disablement, their etiology, stroke of hearing disablement for personally life and possibilities of modern aid hearing.Itemizing deaf disabled puppil in first and second primary school grade. Looking on inside of art education estate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wtkay/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2010
- Supervisor: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Srovnání výtvarné produkce dětí žijících v dětských domovech, adoptovaných dětí a dětí žijících ve svých přirozených rodinách
Tereza PŘÍKAZSKÁ -
Kultura Neslyšících a její zprostředkování žákům se sluchovým postižením na základní škole
Zdeňka Dvořáková -
Příběh jako most ke kultuře Neslyšících
Veronika Křížová -
Volnočasové aktivity pro děti se sluchovým postižením
Marína Štibrányiová -
Komunikace neslyšících rodičů s jejich slyšícími dětmi
Tereza HOŠKOVÁ -
Alerting and signalling in case of fire. Assessment of necessary specifications on fire protection appliances within the scope of accessibility constructions for deaf and profoundly deaf people.
Marco Behrens -
Deaf students learning English as a foreign language
Romana Hoferková -
Rizika spojená s osobní bezpečností sluchově postižených jedinců
Monika Nosková