Ideál ženské krásy v reklamních sděleních – Bc. Kateřina BOROVKOVÁ
Bc. Kateřina BOROVKOVÁ
Master's thesis
Ideál ženské krásy v reklamních sděleních
An ideal of women´s beauty in advertisements
Abstract:
Práce se věnuje pozici ženy ve společnosti z hlediska konzumentské volby a "mýtu krásy". Autorka nejprve představuje konzumní kulturu jako systém nového přístupu ke zboží. Poté charakterizuje roli ženy v rámci této kultury, zmiňuje problematiku "mýtu krásy" a disciplinace ženského těla, čímž se dostává k časopisům pro ženy jako prvořadým aktérům této normativní praxe. Cílem práce bylo zmapovat způsoby …moreAbstract:
This thesis is about the position of women in our society in terms of consumer choice and the "beauty myth". The author firstly presents consumer culture as a system of a new approach to the goods. Afterwards she characterizes the role of a woman in this kind of culture, mentions the problems associated with the "beauty myth" and disciplination of woman´s body which leads her to women´s magazines as …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2011
Accessible from:: 12. 5. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BOROVKOVÁ, Kateřina. Ideál ženské krásy v reklamních sděleních. Olomouc, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 12.5.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 5. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Medial Studies
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights