Bc. Zlata Bauerová

Master's thesis

Vztah českých spotřebitelů k přetransformovaným značkám po roce 1989

Relationship of Czech consumers to transformed brands after 1989
Abstract:
Diplomová práce zkoumá vztah spotřebitelů z generace narozené mezi lety 1950-60 k vybraným značkám potravin, které ve svých marketingových strategiích využívají vliv nostalgie. V éře komunismu byly produkty vzácné kvůli čekací lhůtě, dnes je spotřebitelé jako projev banálního nacionalismu nakupují nadále. Pro získání dat byla použita metoda biografického narativního rozhovoru.
Abstract:
The thesis examines the relationship of consumers from the generation born between 1950-60 to selected food brands that use the influence of nostalgia in their marketing strategies. In the communist era, products were rare due to the waiting period, today consumers continue to buy them as a manifestation of banal nationalism. A biographical narrative interview method was used to collect data.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Adam Horálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bauerová, Zlata. Vztah českých spotřebitelů k přetransformovaným značkám po roce 1989. Pardubice, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
Sociology / Social Anthropology

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.