Tomáš KOLAŘÍK

Master's thesis

John Bunyan's Pilgrim's Progress and John Amos Comenius' Labyrinth of the World: two reflections of religious struggles in the tempestuous 17th century

John Bunyan´s "Pilgrim´s Progress" and John Amos Comenius´ "Labyrinth of the World": two reflections of religious struggles in the tempestuous 17th century
Abstract:
My thesis compares John Amos Comenius' and John Bunyan's life and works. Its main objective is to show the reflection of the time they lived in, their life experience and attitudes in their works The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart and The Pilgrim's Progress.
Abstract:
Má diplomová práce porovnává život a dílo Jana Amose komenského a Johna Bunyana. Jejím hlavním cílem je ukázat, jak se doba, životní zkušenosti a postoje odráží v jejich dílech Labyrintu světa a ráji srdce a Poutníkově cestě.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2009
Accessible from:: 8. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2009
  • Supervisor: PhDr. Stella Nangonová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOLAŘÍK, Tomáš. John Bunyan's Pilgrim's Progress and John Amos Comenius' Labyrinth of the World: two reflections of religious struggles in the tempestuous 17th century. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.1.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 1. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teaching for Primary Schools / Učitelství anglického jazyka pro 2. st. ZŠ - Učitelství ruského jazyka pro 2. st. ZŠ

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.