Výuka čtení žáků se středně těžkým mentálním postižením na ZŠ speciální pro žáky s vadami zraku – Bc. et Bc. David Lukl
Bc. et Bc. David Lukl
Master's thesis
Výuka čtení žáků se středně těžkým mentálním postižením na ZŠ speciální pro žáky s vadami zraku
Reading of pupils with moderate mental retardation at Special school for children with visual impairment
Abstract:
Diplomová práce „Výuka čtení žáků se středně těžkým mentálním postižením na základní škole speciální pro žáky s vadami zraku“ se zabývá výukou čtení žáků se středně těžkým mentálním postižením a přidruženým zrakovým postižením. První kapitola popisuje středně těžké mentální postižení a vliv obtíží, které toto postižení provází, na edukační proces. Zmíněno je také mentální postižení v kombinaci se zrakovým …moreAbstract:
Master`s thesis „Reading of pupils with moderate mental retardation at Special school for children with visual impairment “ deals with education of children with mental disorders in combination with visual impairment. First chapter describes moderate mental retardation and it`s influence on educational process. Moderate retardation in combination with visual impairment is also mentioned, with accent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fdzxw/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LUKL, David. \textit{Výuka čtení žáků se středně těžkým mentálním postižením na ZŠ speciální pro žáky s vadami zraku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/gwylgl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Dialogue-based Exploration of Graphics for Users with a Visual Disability
Jaromír Plhák -
Disability-Friendly Phenomenon in User Interface and User Experience Design: Focus On Accessibility For Visually Impaired User
Roshah Charisma Selasie Nomo -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Využití metody Splývavého čtení v edukaci žáků s potížemi učení
Alena Stejskalová -
Diagnostika čteného textu ve 2. ročníku ZŠ v návaznosti na metody prvopočátečního čtení
Lucie SCHÖNBAUEROVÁ